Hur handlar jag?

Under "PopUP Online" fliken hittar du butikernas tillfälliga PopUp sortiment.

1. Finn den produkt du önskar köpa.

2. Välj Storlek, färg, antal --> "lägg i korgen".

3. Scrolla ner och skanna produktens "Swish QR-Kod" skriv in kostnad för den produkten i din Swish app --> Betala. 
    (det går endast skanna/betala en produkt åt gången, Swish begränsning).

4. Gå till nästa produkt repetera steg 1 till 3 för varje ny produkt du vill köpa.

5. När du handlat klart - Gå  "Till kassan" (kundvagnen högst upp i höger hörn).

6. Fyll i dina uppgifter för att få orderbekräftelse och ordernummer via e-post. (du debiteras inget i kassan när du genomför beställningen)

7. Boka hemleverans - Se instruktioner nedan.


Hemleverans:
För att boka och betala hemleverans: 

1. Skanna Swish QR kod nedan -> Skriv ditt ORDERNUMMER i meddelandefältet på Swish -> Betala.
2. Ditt ordernummer hittar du i din e-post, det skickades till dig efter du gått till kassan och genomfört din beställning här på Handelsplats Nybro.
3. Har du inte gjort det än? Gå till kassan, fyll i dina uppgifter och genomför ditt köp för att få orderbekräftelse och ordernummer. Kostnad för hemleverans är 60 kr inom Nybro       Kommun.

Alla beställningar skickas ut på Onsdagar.
Här kan du se turlistor för DB Schenker för just din Stad/Postnummer. 
Hemleverans med el-bil sker inom Nybro tätort för postnummer: 38230 – 38246


Hämta i butik:
Vill du hämta upp din beställning i butik går även det bra (än så länge). Du beställer som vanligt här på sidan. Din beställning packas sedan och är klar för avhämtning på Onsdagar. Visa upp din Swish-betalning ihop med ditt ordernummer när du kommer till butiken. Vänligen ha förståelse för att beställningar med hemleverans prioriteras i första hand under uppstart.  Vill du inte vänta på hemleverans kan du köpa din vara på plats i butiken, där kan du även betala kontant eller med kort.
Vänligen skanna EJ QR kod eller Swisha pengar för hemleverans om du vill hämta dina produkter i butik.


Swish QR koder, hur fungerar det?

Öppna QR-kod sidan i appen och välj ”Skanna kod”. Då startas telefonens inbyggda kamera och QR-koden läses in automatiskt när du riktar mobilen mot koden och ser till att koden syns i rutan. När koden är läst påbörjas en betalning till det nummer som är kopplat till QR-koden. 


Men hur gör jag om jag handlar från min mobil?
Ta först en skärmdump av QR koden för den produkt du vill köpa.
Du kan även läsa av en QR-kod som är sparad i mobilens bildgalleri. Istället för att klicka på ”Skanna kod” väljer du att klicka på bilden längst ner till vänster som visar ikonen för bildgalleriet. Leta upp koden bland bilderna i galleriet och klicka sedan på den för att påbörja en betalning i Swish-appen. Det är bara möjligt att läsa och signera en QR-kod betalning åt gången, man kan alltså inte skanna en kod flera gånger för att göra flera betalningar samtidigt.

Vad gör jag om det inte går att skanna en QR-kod?
Då kan det vara så att du inte gett appen tillåtelse att använda din kamera. Gå in i telefonens inställningar och tillåt kameraåtkomst. Testa sedan igen, då ska det fungera. Fungerar det fortfarande inte. Se inställningar för din mobil telefon och/eller kontakta din Bank/Swish.

Se video instruktioner HÄR Hur du skannar Swish QR koder

En Swish QR kod ser ut så här (OBS! Endast exempel bild)

https://videos.ctfassets.net/zrqoyh8r449h/4xOv6PeX6SLUk7EV8Cc00F/69d456198b1d7b47519fc61edc08bd6c/Skanna_statisk_QR_kod.mp4


Handelsplats Nybro är en snabb och tillfällig lösning för att hjälpa Nybro's butiker att snabbt nå ut till er kunder, trots rådande begränsningar i samhället just nu. Vänligen ha överseende med betallösningen. Det kommer fler smidiga betalningslösningar framöver. Tack för visad förståelse. Vi som står bakom ide och Handelsplats Nybro tar inga avgifter. Alla köp och betalningar går oavkortat direkt till butikerna som finns på Handelsplats Nybro. 

Med vänlig hälsning,
Handelsplats Nybro.